søndag 15. august 2010

Lavkarbo helg!

Snakk om å kose seg vilt på diett! :)

Lørdag hadde jeg eggerøre med fenalår, både til frokost og lunsj - ja jeg er veldig glad i det, fantastisk sammen syns jeg! Morro også at min kjære farmor laga det til meg til lunsjen da vi var der på besøk :) Farfar har bursdag i dag så vi var innom å koste oss sammen i ro og mak. Gode farmor og farfar

Til kvelds ble det rett og slett kjøttsaus med salat til, selv uten pastaen var det deilig med noe "kjent og kjært".
Jeg tok utgangspunkt i Lena Beatrice sin Kjøttsaus men gjorde den til min egen versjon. Ble vanvittig godt faktisk!

På kvelden koste jeg meg med en deilig Cider! Japp CIDER! Grevens Cider med smak av jordbær inneholder nemlig kun 0.5g karbo pr. 100ml Det kan jeg godt spare av karbo til på kvelden asså. Den smaker deilig friskt og akkurat nok alkoholsmak :)

I dag (søndag) ble det eggerøre, bacon og fenalår til frokost igjen. For å gi det en liten vri slengte jeg på litt crabsticksalat :)

Mannen tok på seg oppgaven å kokkelerte en fantastisk deilig lett og sommerlig salat av krabbe, mango og avocado fra Simplerecipies.com! Den var helt nydelig og definitivt en favoritt! Jeg tok minimalt med mango men måtte pirre smaksløkene og få helhet i denne fantastiske retten! Anbefales til enhver - lavkarbo eller ikke!


Middag ble i dag noe man av en eller annen grunn savner MYE når man ikke kan ete brød og det er PIZZA! Jeg tok utgangspunkt i en pizzabunn oppskrift jeg fant inne på forumet til lavkarbo.no. Jeg byttet ut halvparten av soyaproteinet med Ketolysekurens bakemix. Røra mi ble veldig rar men jeg tenkte likevel det var verdt forsøket.
Tror ovnen min er varmere enn det oppskriften tilsa for den ble også veldig fast og litt tørr. La på helt standard fyll, tomatsaus (Lanlord sin hakkede tomater med litt tomatpure) og stekt kjøttdeig. La på litt revet Norvegia og satte inn i ovnen igjen. Kom ut - seende ut som SKIKKELIG hjemmelaga pizza!
Smaksmessig var den knallgod, men litt tørr og "hard" - kan definitivt forbedres, men jeg er i gang iallefall! Lille Bolla digget den og hadde sin fair del. For meg var to stykker mer enn nok og det er masse igjen til restemat! Hadde også litt igjen av røra, så den stekte jeg aleine og laget rett og slett "kjeks"/tørrbrød til å bruke til salater ol


I morgen er det atter på vekta, håper å se litt fremgang - men vet jeg må bevege meg mer og ikke ha for høye forventninger om stort vekttap for fort..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar